Teema 3 2020 viisionid

                                                                                  Teema 3

                                                                               2020 viisionid

Mis parajasti jästi tehtud!

"Tervishoid ja sotsiaalteenused (eriti hoolekanne) on viidud IKT abil uuele kvaliteeditasemele. Need on personaalsed ja ennetavad, tuginevad tõhusalt toimivale tagatoale ja kaugteenuste osutamisele."

Võib öelda ,et meie riigiteenused on kõik hästi degitaliseritud. Eriti mugav ja täelik on degitaliseritud maenduse ja tervisehoidu osakonnad. Iga üks inimene kes tahab asustada OÜ või MTÜ ei pea enam minna kuskil ja mida oota. Kõik võib teha interneti kaudu. Ikkagi valitsusi osalemine võib muuta paar klikiga. Tervisehoidmise osakonna digitaliserimine meil on parajasti idialne. Kasutaja võib näija kõiki analisid ja teise tegemise resultatid küsita arsti. Enam poole problem vahetada oma perearsti. Lihtsalt valid teine arsti mis soobib sulle paremini. Lõppuks võib lisada ,et Töötukassa süstem mis on tänapäeval on väga hea töörist töödeotsingus. Pärast avaldusi esitamist nendel portalis nad ise helistavad sulle vaid üks kord ja pärast kõik teie suhtlemine toimub ainult selle portalis.

Mis ei saanud teha(!

"Eesti IKT-keskkonna ja -lahenduste turvalisus on ohtuderohkes maailmas konkurentsieelis siinsele majandusele ja ettevõtetele. Selle alus on tehnoloogiaga seotud riskide tundmine ja oskuslik juhtimine, mis tuleneb laialt jagatud arusaamast turvalisuse olulisuse kohta." 

Turvalisus on kõige tähtne asi süstemide loomisel ja meil on sellega problemid. Meie süstemide turvalisus on hea ja see sõltub peamiselt personalsuse info pärast. Eesti telefonide baasid kiiresti laetakse dark weebise ja nende hind pole nii kõrge. See pärast pettused telefoni kaudu ei ole nii haruldane asi. Kogu aeg võib näha ,et keeg kaotas oma raha pettuse pärast. See poole ainult telefoni operatorite problem, aga inimeste teaduse puudumine mängib siin tähtne roll. Inimesed lihtsalt ,ei tea et on vaja paremini kaitsa oma personalsuse andmeid. Võib ka meelde tõsta suur skandal id kaardiga. Kui haavatuid id kaarti blokeeriti ja alustati saada uusi ,siis oli võimalusi teada saada milised pinkoodid on ümbriku avatada lihsa taskulampiga. Meie süstemid on parajasti noored ja selle pärast kriisi juhel meil pole veel väljatöötanud kiire ja töötav kaitsemehanism.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Teema 6 Piiratsus ja Privatsus

E-ITSPEA 14: Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid

E-ITSPEA 9: IT juhtimine ja riskihaldus